«وو گوانگویی» ،معاون سازمان هواپیمایی تجاری چین و طراح ارشد جمبوجت C919 تأکید کرد: مراحل طراحی بدنه هواپیما تکمیلشده و تستهای زمینی تجهیزات اصلی از سال 2013 آغاز شدهاست.
به گفته گوانگویی، مهندسان در طراحی این هواپیما با مشکلات فراوانی از جمله تجارب ناکافی، ضعف زیرساخت های صنعتی و تجهیزات تکنولوژیک مواجه بودند که بیشتر این مشکلات تا سال 2012 میلادی مرتفع شد.
براساس برنامهریزی صورتگرفته بیش از 40 تست تونل باد طی سال 2013 در فرودگاه بینالمللی پودونگ شهر شانگهای و محل انجام تستهای زمینی انجام خواهد شد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران ،دولت بیش از 1.6 میلیارد دلار در برنامه سرمایه گذاری کردهاست و سازمان هواپیمایی تجاری چین قصد دارد تا سال 2020 میلادی 150 فروند از هواپیمای جمبوجتC919 را وارد ناوگان هوایی این کشور کند.
با اجرای دو برنامه توسعه هواپیماهای C919 و ARJ-21 نیاز این کشور به تولیدکنندگان خارجی بهشدت کاهش پیدا میکند.